هدهد، پیام آور عشق و فرزانگی

hodhod publication
هذا من فضل ربی
هدهد، پیام آور عشق و فرزانگی

بنام خداوند جان و خرد
دوستان سلام - خوش آمدید
انتشارات هدهد با شماره مجوز 999 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1374 فعالیت خود را شروع کرده و دفتر مرکزی آن در شهر مقدس قم می‌باشد. این انتشارات در سه زمینه 1– چاپ و نشر کتاب 2-خدمات چاپ و نشر و 3- تولید محصولات سمعی – بصری فعالیت دارد و محل سکونت مدیر آن شهرستان زرقان فارس است.
هدهد نه فقط نام انتشاراتی من، بلکه یادآور خاطرات برادر شهیدم، ابوالفضل صادقی، و سرپل ارتباطی من با تمام دوستانم در سراسر کشور (و جهان) به حساب می‌آید. اگرچه گستره‌ی فعالیت این انتشارات کشوری و سراسری است اما بیشتر برای چاپ آثار خودم و دوستانم در نظر گرفته‌ام در عین حال پذیرای سفارشات متقاضیان محترم از سراسر کشور نیز بوده و خواهد بود.
هدهد علاوه بر فعالیت در سه زمینه فوق، از ابتدای فعالیتش راهنمای دوستان و هموطنان دیگر بوده و (از دستنوشته تا ویرایش و چاپ و پخش کتاب) به آنها مشاوره رایگان در تمام امور چاپ و نشر داده و میدهد.
+++++++++++
شماره حساب رسمی انتشارات هدهد: 5859831051096666 بانک تجارت – شعبه زرقان فارس – به نام محمد حسین صادقی
والسلام
ارادتمند - محمد حسین صادقی
Sadeghi, M.H
09176112253
hodhodzar@gmail.com
۰۹۳۹۸۱۱۴۱۵۴واتساپم

بایگانی
دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۱۵ ب.ظ

گل پهلو شکسته‌ای دارم - چند دلسروده فاطمی

چراغ کلبۀ عشق خدا

در سوک جانگداز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

شب شهادت زهرا ، شب غریبی مولاست
شب یتیمی شیعه ، شب تولد غمهاست

 

 

 

 

 

 

امانتی که خداوند ، بر زمین و زمان داد
وجود کاملۀ نازنین حضرت زهراست

 

شکسته‌اند پلیدان دل امانت حق را
از این جسارت عظمی تمام عرش مُعزاست

 

 

 

 

 

 

شکسته‌ قلۀ صبر رفیع حیدر ازین غم
که این شکسته امانت ، چراغ عالم بالاست

 

شده‌ست زینب دلخسته عهده‌دار یتیمان
ولی برای پدر ، عهده‌دار صبر و تَسَلاست

 

 

 

 

 

 

کجاست ابر سیاهی که تا سپیده بگرید
به حال آنکه عزا دارد و به جبر شکیباست

 

ز اشک‌های نهانی ز بغض‌های گلوگیر
هدف گریز ز خوشحالی و شماتت اعداست

 

 

 

 

 

 

چرا نهاده علی دست و سر به گوشۀ دیوار
مگر چه زخم نهانی ، عیان به دیدۀ اسماست

 

: تو زخم فاطمه ، اسما، نهان مساز که دیدم
هر آنچه دیدن آن را ز هیچ دیده نمی‌خواست

 

 

 

 

 

 

چرا عزیز نگفتی به من حدیث غمت را
چگونه تاب بیارم کنون که زخم هویداست

 

چراغ کلبۀ عشق خدا شکسته ، دریغا
بدون فاطمه ، مولا درون کلبه چه تنهاست

 

 

 

 

 

 

چراغ داغ بیفروز تا سپیده غلاما
که شام رحلت بانو و شام غربت مولاست

 

           

معیار حق و باطل

در مدح و منقبت و رثای حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)

در منابع برادران اهل سنت بویژه صحیحین بخاری و مسلم چنین آمده است: رضایت و شادی فاطمه موجب شادی پیامبر و رضایت خداست و غضب و ناراحتی او موجب ناراحتی خدا و رسول می‌باشد.

دوستی و دشمنی با حضرت پروردگار
یک محک دارد ، عیان ، در طول عمر روزگار

 

 

 

 

 

 

حب و بغض فاطمه باشد طراز قهر و قرب
می‌شود در این محک اسرار هر دل آشکار

 

بغض زهرا باعث قهر خداوند جلیل
حُب او مفتاح قرب حضرت پروردگار

 

 

 

 

 

 

هرکه دارد حُب زهرا هست عاشق بر خدا
هر که دارد بغض او ، دشمن بُود با کردگار

 

هرچه زهرا دوست دارد هست محبوب و نکو
هرچه او دشمن بدارد هست مغضوب و شرار

 

 

 

 

 

 

در رضای فاطمه باشد رضا و لطف حق
باعث آزار او گردد به قهر حق دچار

 

گر عیار و قیمت خود را محک خواهی زدن
قدر خود با حُب زهرا سَنج در فعل و شعار

 

 

 

 

 

 

احتیاجی نیست بر معیار و میزانهای سخت
حُب و بغض او بُود آسان‌ترین کشف عیار

 

او فراتر از بهشت است و بهشت انعام اوست
هرکه خارج شد ز جنت ، جای می‌گیرد به نار

 

 

 

 

 

 

هست کوثر مظهر و مصداق اطفاء حریق
هرکه از کوثر گریزان شد ، به آتش شد دچار

 

هست کوثر برترین لطف خدا بر کل خلق
لطف خاصش شد ز حب او به این امت نثار

 

 

 

 

 

 

گشت پاداش رسالت در محبت جلوه‌گر
حب زهرا هست امر حضرت پروردگار

 

کسب جنت در حقیقت مشکل و پیچیده نیست
گر همین یک از هزاران امر سازی اختیار

 

 

 

 

 

 

خوب پاداش نبی دادند بعد از مرگ او
شرمگین تاریخ شد زین اتفاق ناگوار

 

مدح زهرا شد ز حق بر حضرت احمد عطا
او ز نزد خود نَزَد حرفی مگر با اذن یار

 

 

 

 

 

 

در کنار مدح زهرا ، مصطفی فرموده است:
لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

 

فاطمه باشد صراط‌ المستقیم اعتقاد
عروة‌الوُثقای خوشبختی است حب آن نگار

 

 

 

 

 

 

گرچه مجهول است قبر آن عزیز کائنات
کل هستی هست او را موطن و بیت و مزار

 

نور زهرا در وجود وارث او منجلی است
آنکه عالم هست از نور وجودش برقرار

 

 

 

 

 

 

هست او صاحب عزا در سوگ سرخ مادرش
سوگ یعنی اهتزاز خیمه‌های انتظار

 

حُب زهرا صلح و وحدت می‌دهد بر مسلمین
هست امت در عزای صلح و وحدت سوگوار

 

 

 

 

 

 

همسفر شو با ولایت در ره وحدت غلام
گر که هستی از غم مولا و بانو داغدار

 

           

غرور شکسته

در سوک ام‌الائمه ، حضرت فاطمه زهرا (س)

تقدیم به پیشگاه مقدس آقا حجة ابن الحسن روحی لتراب مقدمه الفدا

گل پهلو شکسته‌ای دارم
من چو بلبل غزل نمی‌خوانم
من ز دنیای باز پنجره‌ها
غم او در دلم نشا کردند
در حسینیۀ دلم هر شب
اشکهایم که راه می‌افتند
همه این نوحه را ز بر  دارند :
بند ، از پای عقده می‌گیرم
شانه‌هایم به کوه می‌بخشم
تاب کوه غمش نمی‌آرم
از صبوری به صخره می‌مانم
قامت تو شکسته در چشمم؟
تازیانه ز تازیان خوردی
مرهم زخم من توئی مولا
سرور این غلام می‌آید

 

 

سرو در خون نشسته‌ای دارم
چون غرور شکسته‌ای دارم
سهم همواره بسته‌ای دارم
در کویرم چه هسته‌ای دارم
آه بازو شکسته‌ای دارم
هیئت چند دسته‌ای دارم
«گل پهلو شکسته‌ای دارم»
انفجار خجسته‌ای دارم
بار سخت و نبسته‌ای دارم
قامت خُرد و خسته‌ای دارم
طاقت پینه بسته‌ای دارم
یا که چشم شکسته‌ای دارم
از عدو روح خسته‌ای دارم
زخمهای نبسته‌ای دارم
انتظار خجسته‌ای دارم

 

20/11/70 -  شب جمعه مصادف با شهادت امام محمد تقی علیه السلام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۷
محمد حسین صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">