هدهد، پیام آور عشق و فرزانگی

hodhod publication
هذا من فضل ربی
هدهد، پیام آور عشق و فرزانگی

بنام خداوند جان و خرد
دوستان سلام - خوش آمدید
انتشارات هدهد با شماره مجوز 999 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1374 فعالیت خود را شروع کرده و دفتر مرکزی آن در شهر مقدس قم می‌باشد. این انتشارات در سه زمینه 1– چاپ و نشر کتاب 2-خدمات چاپ و نشر و 3- تولید محصولات سمعی – بصری فعالیت دارد و محل سکونت مدیر آن شهرستان زرقان فارس است.
هدهد نه فقط نام انتشاراتی من، بلکه یادآور خاطرات برادر شهیدم، ابوالفضل صادقی، و سرپل ارتباطی من با تمام دوستانم در سراسر کشور (و جهان) به حساب می‌آید. اگرچه گستره‌ی فعالیت این انتشارات کشوری و سراسری است اما بیشتر برای چاپ آثار خودم و دوستانم در نظر گرفته‌ام در عین حال پذیرای سفارشات متقاضیان محترم از سراسر کشور نیز بوده و خواهد بود.
هدهد علاوه بر فعالیت در سه زمینه فوق، از ابتدای فعالیتش راهنمای دوستان و هموطنان دیگر بوده و (از دستنوشته تا ویرایش و چاپ و پخش کتاب) به آنها مشاوره رایگان در تمام امور چاپ و نشر داده و میدهد.
+++++++++++
شماره حساب رسمی انتشارات هدهد: 5859831051096666 بانک تجارت – شعبه زرقان فارس – به نام محمد حسین صادقی
والسلام
ارادتمند - محمد حسین صادقی
Sadeghi, M.H
09176112253
hodhodzar@gmail.com
۰۹۳۹۸۱۱۴۱۵۴واتساپم

بایگانی
جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۹ ب.ظ

بر قدسیان آسمان، من هر شبی هوهو زنم

هوالجمیل

ای کاروان، ای کاروان، من دزد شب رو نیستم

من پهلوان عالمم، من تیغ رویارو زنم

"شاعر : شهید فضل اله نعیمی" استاد شهید سید عمادالدین نسیمی

"خواننده علیرضا عصار "

متاسفانه در  بیت آخر ، تخلص نعیمی حذف شده و کلمه «توانگر» به جای تخلص خوانده می شود

خیز ای نعیمی پیش من بنشین به زانوی ادب

من پادشاه کشورم کی پیش تو زانو زنم؟

در کتاب شهداء الفضیله علامه امینی از نعیمی (و شاگردش نسیمی) به عنوان دو تن از شهدای بزرگ اسلام یاد شده است

بقیه در ادامه مطلب

متن آهنگ قدسیان آسمان از علیرضا عصار

ای کاروان ای کاروان من دزد شبرو نیستم
من پهلوان عالمم من تیغ رویارو زنم

ای کاروان ای کاروان من دزد شبرو نیستم
ای کاروان ای کاروان من دزد شبرو نیستم

من پهلوان عالمم تیغ رویارو زنم
من پهلوان عالمم من تیغ رویارو زنم

بر قدسیان آسمان من هر شبی یاهو زنم
Bar Ghodsiyan Aseman Man Har Shabi Yahoo Zanam

گر صوفی از لا دم زند من دم ز الاهو زنم
Gar Soofi Az La Dam Zanad Man Dam Ze Elahoo Zanam

باز هوایی نیستم فاتیهوی جان آورم
عنقای قاف غربتم کی بانگ بر تیهو زنم؟
کی بانگ بر تیهو زنم؟

خاقان اردودار اگر از جان مگردد ایل من
صاحبقران عالمم بر ایل و بر اردو زنم

خیز ای توانگر پیش من بنشین به زانوی ادب
من پادشاه کشورم کی پیش تو زانو زنم؟
کی پیش تو زانو زنم؟

ای کاروان ای کاروان من دزد شبرو نیستم
ای کاروان ای کاروان من دزد شبرو نیستم

من پهلوان عالمم تیغ رویارو زنم
من پهلوان عالمم من تیغ رویارو زنم

بر قدسیان آسمان من هر شبی یاهو زنم
Bar Ghodsiyan Aseman Man Har Shabi Yahoo Zanam

گر صوفی از لا دم زند من دم ز الاهو زنم
Gar Soofi Az La Dam Zanad Man Dam Ze Elahoo Zanam

منبع : https://www.bibakmusic.com/25100/music-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B9%D8%B5%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D8%AF%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86.html

متن شعر با تخلص نعیمی

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین اشعاری که از فضل‌الله نعیمی به جای مانده‌است قدسیان آسمان است:

با قدسیان آسمان، من هر شبی یاهو زنم   گر صوفی از لا دم زند، من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم، تا تیهوی جان‌ها برم   عنقای قاف قربتم، کی بانگ بر تیهو زنم؟
من کوکویی دیوانه‌ام، صد شهر ویران کرده‌ام،   بر قصر قیصر قی کنم، بر تاج خاقان قو زنم
قاضی چه باشد پیش من؟ مفتی چه داند کیش من؟   چون پشت پای نیستی بر حکم و بر یرغو زنم
خاقان اردودار اگر از جان نگردد ایل من،   صاحب‌قران عالمم، بر ایل و بر اردو زنم
ای کاروان، ای کاروان، من دزد شب‌رو نیستم   من پهلوان کشورم، من تیغ رویارو زنم
ای باغبان، ای باغبان، در بسته‌ای بر من چرا؟   بگشا دری این باغ را، تا سیب و شفتالو زنم
ای نفس هندووش برو، ترکی مکن با من که من،   سلطان صاحب قوتم، بر ترک و بر هندو زنم
گر آسیای معرفت بی‌بار ماند ساعتی،   من بر فراز نه فلک از بهر او توتو زنم
نفس است کدبانوی من، من کدخدای و شوی او   کدبانو گر بد می‌کند، بر روی کدبانو زنم
تا دوست دارندم خسان از بهر آرایش کنون،   همچون زنان فاحشه کی شانه برگیسو زنم؟
خیز ای نعیمی پیش من بنشین به زانوی ادب،    

این شعر با تغییراتی در سال 1386 توسط محمد اصفهانی و علیرضا عصار با عنوان ترانه ی ای کاروان خوانده شده است

 

از سایت ویکی پدیا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%B6%D9%84%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%86%D8%B9%DB%8C%D9%85%DB%8C

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۱
محمد حسین صادقی

نظرات  (۲)

سال تولید ترانه ی این شعر اشتباه نوشتید اصلا سال ۱۳۸۶علیرضا عصار از دنیا رفته بود چندسال قبل ۱۳۸۶فوت کرده بود درسال ۱۳۷۶ اگه اشتباه نکرده باشم خدابیامرز علیرضا عصار با همکاری محمد اصفهانی ترانه این شعر رو ساختند.

داداش علیرضا عصار زنده هست عزیزم کشتی بتده خدا رو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">