هدهد، پیام آور عشق و فرزانگی

hodhod publication
هذا من فضل ربی
هدهد، پیام آور عشق و فرزانگی

بنام خداوند جان و خرد
دوستان سلام - خوش آمدید
انتشارات هدهد با شماره مجوز 999 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1374 فعالیت خود را شروع کرده و دفتر مرکزی آن در شهر مقدس قم می‌باشد. این انتشارات در سه زمینه 1– چاپ و نشر کتاب 2-خدمات چاپ و نشر و 3- تولید محصولات سمعی – بصری فعالیت دارد و محل سکونت مدیر آن شهرستان زرقان فارس است.
هدهد نه فقط نام انتشاراتی من، بلکه یادآور خاطرات برادر شهیدم، ابوالفضل صادقی، و سرپل ارتباطی من با تمام دوستانم در سراسر کشور (و جهان) به حساب می‌آید. اگرچه گستره‌ی فعالیت این انتشارات کشوری و سراسری است اما بیشتر برای چاپ آثار خودم و دوستانم در نظر گرفته‌ام در عین حال پذیرای سفارشات متقاضیان محترم از سراسر کشور نیز بوده و خواهد بود.
هدهد علاوه بر فعالیت در سه زمینه فوق، از ابتدای فعالیتش راهنمای دوستان و هموطنان دیگر بوده و (از دستنوشته تا ویرایش و چاپ و پخش کتاب) به آنها مشاوره رایگان در تمام امور چاپ و نشر داده و میدهد.
+++++++++++
شماره حساب رسمی انتشارات هدهد: 5859831051096666 بانک تجارت – شعبه زرقان فارس – به نام محمد حسین صادقی
والسلام
ارادتمند - محمد حسین صادقی
Sadeghi, M.H
09176112253
hodhodzar@gmail.com
۰۹۳۹۸۱۱۴۱۵۴واتساپم

بایگانی

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۲، ۰۱:۵۶ ق.ظ

18 کتاب صلواتی هدهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۲ ، ۰۱:۵۶
محمد حسین صادقی

هوالجمیل
حماسه‌سازها و حماسه‌پردازها
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و عرض سلام و ادب خدمت شما مخاطبین عزیز
هدفم ارائه یک پیشنهاد بود: طرح زنده کردن (خاطرات) یک شهید در یک برنامه ریزی یکساله.
اگرچه در این رابطه مطلب زیاد است ولی برای اینکه وقت شریفتان را زیاد نگیرم، پیشنهادم را بصورت خلاصه تقدیم میکنم:
1- انتخاب یک شهید، (شهیدی که درباره او کمتر تحقیق شده یا اصلاً نشده. یکی از شهدای خانوداه، محله، منطقه، شهر، روستا، مدرسه، مسجد، پایگاه، دانشگاه و غیره) و دوست شدن با شهید و استمداد از روح عاشورائی او برای مکتوب کردن حماسه حضورش.
2- تهیه یک تقویم پژوهشی و نگارشی معقول و منطقی درباره تفحص سیره آن شهید. (نیازی نیست از کار و زندگی‌مان بزنیم، فقط کافی است وقتهای مرده زندگی‌مان را شناسائی و مدیریت کنیم و قسمتی از آن اوقات را به احیاء (خاطرات و زندگی) یک شهید اختصاص دهیم. (با اظهار شرمساری و اعتذار از پیشگاه با عظمت شهدا بخاطر تخصیص وقت مُرده‌مان به آن زندگان جاوید و سرخوشان صهبای عند ربهم یُرزقون که جانشان را فدای آسایش و امنیت ما کرده اند)، امید است حداقل بخاطر این کار، کمتر مشمول خُسران و مصادیق سوره شریفه والعصر شویم). اگر شهدا را حقدار می‌دانیم جانمان را هم برایشان بدهیم کم است تا چه رسد به وقت‌های مرده زندگی‌مان.
3- این کار نیاز به امکانات خاصی ندارد، اگر انگیزه و عشق و تعهد باشد همه کارها ردیف خواهد شد و اگر نباشد اصلاً کاری انجام نخواهد شد.
4 - تفحص درباره سیره و روش زندگی اکثریت شهدا هنوز انجام نشده و آنچه انجام شده در حد قطره‌ای از اقیانوس هم نیست لذا اگر هرکدام از عشاق و ارادتمندان شهدا در سراسر کشور همین روش را ادامه دهد هیچ شهیدی بدون زندگینامه‌ی مکتوب نخواهد ماند.
5- یادمان باشد هرچه از زمان شهادت شهدا دورتر می‌شویم منابع خاطرات بیشتری را از دست می‌دهیم، یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم نیز به فراموشی سپردن نام و یاد و حق کسانی است که عزت و اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در خون مطهر آنها دارد و تفحص سیره شهدا یعنی جستجوی اسناد حقانیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کشف هویتهای گمشده و فراموش شده (و یا به فراموشی سپرده شده) و ثبت و ضبط خاطرات و زندگینامه شهدا و استفاده هنرمندانه از آن خاطرات پراکنده برای داستان نویسی، فیلمسازی، مستند سازی، کلیپ سازی، وبلاگ نویسی، سرودسازی، تحقیق، ترجمه و انواع ادبی و هنری دیگر.
6 - حقیر با توجه به تجربیات سالها قلمزنی در این عرصه و تدریس و اجرای این برنامه، تمام مشکلات این مسیر را می‌دانم و می‌توانم در حد خود با مشتاقان تفحص سیره شهدا همکاری کنم، البته ممکن است شما این مسیر را پیشتر و بیشتر از من طی کرده باشید و آثاری را پدید آورده باشید و گروهی را تحت پوشش داشته باشید، در اینصورت استدعا دارم ارشادات و تجربیاتتان را از حقیر دریغ نفرمائید؛ اما اگر نوقلم هستید و احساس می‌کنید که تجارب حقیر می‌تواند برای شما هم راهگشا باشد با تمام وجود در خدمتتان هستم. علاوه براین، ممکن است شما علاقمندانی را بشناسید که دنبال این هدف می‌گردند در اینصورت نیز خواهشمندم محتوای این نامه را به اطلاعشان برسانید. ضمناً خواهشمندم این نامه را در تابلو مسجد یا محل کار و تحصیل خود نصب کنید و اگر لیستی از ایمیل علاقمندان به تفحص سیره شهدا دارید برایم ارسال فرمائید. علاوه بر این، می توانید سرفصل‌های پژوهشی - نکات کلیدی و کاربردی در تفحص – شیوه های پژوهش و نگارش و نمونه هائی از تفحص را در وبلاگم با آدرس زیر مطالعه فرمائید. از اینکه بزرگوارانه، وقت با ارزشتان را صرف خواندن این نامه کردید صمیمانه سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر پاسخ سریع و نظر شریفتان هستم.
والسلام - ملتمس دعا : صادقی - خادم الشهداء
سایت امام زادگان عشق / جستجوی شهدا
hodhodzar@gmail.com 09176112253

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۰۲ ، ۰۱:۰۳
محمد حسین صادقی
شنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۵۰ ق.ظ

تابلو معراج، شاهکار جاودانه استاد فرشچیان

به نقل از سایت ویکی شیعه : تابلوی معراج پیامبر اثر استاد محمود فرشچیان. ابعاد تابلو ۱۰۱* ۸۱.۵ سانتی متر است و کشیدن آن حدود یک سال و نیم طول کشیده است.

داستان معراج در احادیث شیعه و اهل سنت، به صورت متواتر آمده است؛ البته درباره جزئیات آن مانند زمان، مکان، تعداد، چگونگی و جسمانی یا روحانی‌بودن آن، اختلاف نظر وجود دارد. قرآن نیز در دو سوره اِسراء و نجم به داستان معراج پرداخته است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۰۲ ، ۰۴:۵۰
محمد حسین صادقی
چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۳۹ ب.ظ

عکسهای سردار شهید نیاز فتوحی

​​​​​بقیه عکسها در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۲ ، ۱۶:۳۹
محمد حسین صادقی
شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱ ب.ظ

دروددخدا بر خدیجه، گل سر سبد عشق الهی

در مدح و منقبت حضرت خدیجه سلام الله علیها ، همسر با وفا و فداکار پیامبر اعظم
افضل بُود از مدح و مقامات ، خدیجه
بوده ست چو ممدوح سماوات ، خدیجه
در ارض مقامش شده محدود به ثروت
بوده ست چو بانوی تجارات ، خدیجه
زان پیش که احمد بشود ختم رسالت
دل داد به آن اسوۀ طاعات ، خدیجه
دلدادۀ اخلاق محمد شد و گل کرد
در روضۀ آیات و زیارات ، خدیجه
زان عشق الهی که به دل داشت ز احمد
مدحش شده تزئین روایات ، خدیجه
باشد چو گل سر سبد عشق الهی
در گلشن سبز ادبیات ، خدیجه
چون محرم اسرار رسول دو سرا بود
شد در همه دم ، همدم آیات ، خدیجه
دارائی خود داد به راه هدف دین
بی منت و بی شرط و شکایات ، خدیجه
جز فاطمه با هیچ زنی نیست برابر
در معرفت و فضل و کمالات ، خدیجه
گلخانۀ زیبای خدا گشت شکوفا
زان سیب که خورد از بر جنات ، خدیجه
از فضل همین بس که شده مادر کوثر
یعنی که بُود بحر کرامات ، خدیجه
پاداش گرفت از کرم و لطف خداوند
شد تا به ابد جدۀ سادات ، خدیجه
والسلام
ارادتمند و ملتمس دعا
محمد حسین صادقی – غلام - زرقان فارس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۵۱
محمد حسین صادقی